Sıkça Sorulan Sorular

ÖĞRENCİLER İÇİN

1. Erasmus+ Öğrenci Öğrenim Hareketliliği’ne katılmak istiyorum. Şartları nelerdir?

  • Erasmus+ Öğrenci Öğrenim Hareketliliği’ne katılmak için gerekli şartlar:
    • Üniversitemizin kayıtlı, tam zamanlı ve aktif öğrencisi olmak;
    • Önlisans ve Lisans öğrencileri için 2,20; Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri için 2,50 veya üstü genel not ortalamasına sahip olmak;
    • Yabancı dil puanının 50 ve üstü olması gerekmektedir.

2. Erasmus+ Öğrenci Öğrenim Hareketliliği’nin, Staj Hareketliliği’nden farkı nedir?

  • Öğrenim Hareketliliği’nde yalnızca Üniversitemizin Uluslararası Anlaşma yapmış olduğu üniversitelere hareketlilik gerçekleştirilebilir. Staj Hareketliliği’nde ise böyle bir şart yoktur.
  • Üniversitemizin Uluslararası Anlaşma yapmış olduğu üniversitelere ulaşmak için tıklayınız.

3. Erasmus+ Öğrenci Staj Hareketliliğine katılmak istiyorum. Şartları nelerdir?

  • Erasmus+ Öğrenci Staj Hareketliliği’ne katılmak için gerekli şartlar:
    • Üniversitemizin kayıtlı, tam zamanlı ve aktif öğrencisi olmak;
    • Önlisans ve Lisans öğrencileri için 2,20; Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri için 2,50 veya üstü genel not ortalamasına sahip olmak;
    • Yabancı dil puanının 50 ve üstü olması gerekmektedir.

4. Dil Sınavının geçerlilik süresi kaçtır?

  • AFSÜ ve AKÜ Yabancı Dil Sınavlarının geçerlilik süresi 3 yıl; YDS, YÖKDİL ve ÖSYM ve YÖK tarafından yapılan ve eşdeğerliliği kabul edilen yabancı dil sınavlarının geçerlilik süresi 5 yıldır.

5. Alttan dersim var, başvuru yapabilir miyim?

  • Evet, başvurabilirsiniz. Başvuru şartlarına uygunluk gösterdiğiniz sürece bir sorun teşkil etmemektedir. Ancak, hazırlık sınıfı öğrencileri, uzaktan eğitim programlarında öğrenim gören öğrenciler ve kayıt donduran öğrenciler başvuru yapamaz.

6. Erasmus+ Staj Hareketliliği’nde Kabul Mektubu sunmak zorunlu mudur?

  • Hayır, zorunlu değildir. Ancak +10 puan eklemesi yapılır; böylece başvuru sürecinde ekstra puan ile sıralamada daha yüksek bir sıralamaya girerek asil olarak seçilme şansınız artacaktır.

7. Erasmus+ Staj Hareketliliğinin süresi ne kadardır?

  • Bir öğrenci, Erasmus+ Staj Hareketliliği’nden minimum 2 ay, maksimum 12 ay yararlanabilir. Üniversitemiz, daha çok öğrencinin katılımını sağlamak amacıyla staj süresini 2 ay ile sınırlandırmıştır.

8. Kabul Mektubu almadan önce tarihleri nasıl belirleyebiliriz?

  • Kabul Mektubu almadan önce, üniversite / kurumdan sizi kabul ettiğine dair bir Ön Kabul e-maili yanıtı gelecektir. Sizden, spesifik tarih aralığını istediklerinde ise, Birimimize gelip ya da erasmus@afsu.edu.tr e-mail adresinden uygun tarihler belirtilecektir.

9. Erasmus+ Öğrenci Hareketliliklerinde oluşan puanlarda herhangi artma ya da azalma oluyor mu?

  • Evet. Ulusal Ajans tarafından belirtilmiş kriterlere göre belirli puanlama kriterleri mevcuttur. Buna göre;
    • Engelli öğrencilere (belgelendirme kaydıyla) +10 puan;
    • Kendileri veya 1. derece yakınları AFAD’dan afetzede yardımı alan öğrencilere (belgelendirme kaydıyla) +10 puan;
    • Şehit    ve        Gazi     çocuklarına  (belgelendirme kaydıyla)         +15 puan;
    • 2828    Sayılı   Sosyal  Hizmetler        Kanunu           Kapsamında    haklarında korunma, bakım veya barınma kararı alınmış öğrencilere +10 puan;
    • Daha önce hareketlilikten faydalanmış öğrenciler (hibeli ya da hibesiz) -10 puan;
    • Mevcut  öğrenim  kademesi  içerisinde  daha  önce  hareketlilikten yararlanmamış bir öğrencinin aynı anda iki hareketliliğe (öğrenim ve staj) başvuru durumunda -10 puan;
    • Daha önce hareketlilikten faydalanmış bir öğrencinin hem öğrenim hem staj  faaliyetine  aynı  anda  başvurması  durumunda,  daha  önce faydalandığı hareketlilik türünden -20 puan;
    • Vatandaşı olunan ülkede hareketliliğe katılma durumunda -10 puan;
    • Seçim  takviminde belirlenen tarihlerde vazgeçme / feragat dilekçesini vermeyen öğrenciler için tekrar Erasmus+ hareketliliğine başvuruları halinde -10 puan;
    • Seçilen  öğrencinin, hareketlilikle      ilgili     olarak düzenlenen toplantılara/eğitimlere mazeretsiz            katılmama       (öğrencinin Erasmus hareketliliğine tekrar başvurması halinde uygulanır) -5 puan;
    • AFSÜ Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılacak olan sınava başvuru  yapıp  ancak  mücbir  bir  sebep  olmaksızın  katılmayan öğrencilerden tekrar Erasmus+ hareketliliğe başvurmaları halinde -5 puan

10. Hibe miktarları ne kadardır?

11. Hibe kesintisi hangi durumlarda gerçekleşir?

  • Öğrenim ve staj hareketliliğinin süresi her bir öğrenim kademesi için geçerli olmak üzere en az 2 aydır. Bu süre, mücbir sebepler dışında azaltılamaz. Hareketliliğin 2 aydan az olması durumunda, bu hareketlilik için hibe ödemesi yapılmaz.
  • Başarısız olan öğrencilerin faaliyet günü sayısının %30’una kadar hibelerinde kesinti yapılır.
  • Teknik sebepler haricinde katılımcı anketini doldurmayan öğrencilere toplam nihai hibenin %20’si tutarında kesinti yapılır.
  • Hareketliliğe katılımı kanıtlayan belgelerin (katılım belgesi veya bunun yerine geçebilecek dönüş sonrası transkript)  teslim edilmemesi durumunda hareketlilik geçersiz sayılır.

12. Hibeleri ne zaman alabiliriz?

  • Erasmus+ kapsamında hareketlilik faaliyetinden faydalanan öğrencilerin hibeleri 2 taksitte Euro olarak ödenir.
  • İlk  ödeme,  öğrenci  hareketliliği  için  belirlenen  toplam  hibenin %70’ini oluşturmaktadır. Hareketlilik öncesi, Learning Agreement imzalandıktan sonra ve hedef ülkeye varış teyidi alındıktan sonra öğrenciye hibe tahsis edilir.
  • İkinci ödeme ise, kalan %30‘u oluşturmaktadır. Hareketlilik sonunda, öğrencinin teslim edeceği belgeler incelendikten sonra ve zorunlu online AB anketi doldurduktan sonra öğrenciye hibe tahsis edilir.

13. Sigorta hangi alanı kapsamalıdır?

  • Erasmus+ Hareketliliğine katılmadan önce sigorta yaptırmanız gereklidir. Sigorta kapsamı; Kişisel Sorumluluk, Ferdi Kaza ve Sağlık Sigortası alanlarını içermelidir.

14. Başvurular nereden gerçekleştirilir?

  • Başvurular, Erasmus+ Portalı üzerinden gerçekleşmektedir. e-devlet şifresi ile sisteme giriş yapabilir ve ilanın aktif olduğu anda başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

15. Başvuruyu ne zaman yapabilirim?

  • Başvuruların yapılabilmesi için ilanın aktif olması gereklidir. İlanlar, websitenin “Duyurular” kısmında yayınlanmaktadır.

16. Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği’ne başvuru yapmak için hangi belgeler gereklidir?

  • Başvuru Formu, Öğrenci Belgesi, Transkript ve Yabancı Dil Sonuç Belgesi. Ayrıntılı bilgiye ulaşmak için tıklayınız.

17. Erasmus+ Staj Hareketliliği’ne başvuru yapmak için hangi belgeler gereklidir?

  • Başvuru Formu, Öğrenci Belgesi, Transkript ve Yabancı Dil Sonuç Belgesi. Ayrıntılı bilgiye ulaşmak için tıklayınız.

18. Erasmus+ Kodu ve OID Numarası nedir?

  • Üniversitemizin Erasmus+ Kodu TR AFYON02; OID Numarası E10019837‘dir.

19. Erasmus+ Kulübü’ne üye olmak için ne yapmalıyım?

  • Üye olmak için başvuru formunu doldurmanız ve e-maille göndermeniz yeterlidir. Forma ulaşmak için tıklayınız.

PERSONELLER İÇİN

1. Akademik personelim, Erasmus+ Personel Hareketliliği’ne katılmak istiyorum. Hangi hareketlilik türüne katılabilirim?

  • Akademik personel, Erasmus+ Personel Hareketliliği faaliyeti 2 şekilde gerçekleştirilebilir:
    • Personel Eğitim Alma Hareketliliği – Staff Mobility for Staff Training (STT)
    • Personel Ders Verme Hareketliliği – Staff Mobility for Teaching Assisnments (STA)

2. İdari personelim, Erasmus+ Personel Hareketliliği’ne katılmak istiyorum. Hangi hareketlilik türüne katılabilirim?

  • İdari personel, Erasmus+ Personel Hareketliliği faaliyetini yalnızca “Personel Eğitim Alma Hareketliliği – Staff Mobility for Staff Training (STT)” faaliyeti şeklinde gerçekleştirebilir.

3. Erasmus+ Personel Hareketliliği’nde Dil Sınav Sonucu zorunlu mudur?

  • Hayır, dil sınav sonucu olmaksızın Erasmus+ Personel Hareketliliği’ne başvuru yapabilirsiniz. Ancak, Dil Sınav Sonucunun olması halinde, toplam puanınızı yükseltecek ve asil olarak seçilme şansınız artacaktır.

4. Başvuru esnasında Kabul Mektubu sunmak zorunlu mudur?

  • Hayır, zorunlu değildir. Ancak ilanda belirtilen tarih aralığına kadar Kabul Mektubu sunulmaması halinde, sıra diğer kişilere geçecektir. Bu nedenle, Kabul Mektubu önceden almak ve sunmak, başvuru esnasında sizlere kolaylık sağlayacaktır.

5. Kabul Mektubu alınan yerin / kurumun, Üniversitemizle anlaşması olması zorunlu mudur?

  • Personelin, Personel Ders Verme Hareketliliği’ne katılmak için anlaşma şartı zorunludur. Üniversitemizin yaptığı Uluslararası Anlaşmalara ulaşmak için tıklayınız.
  • Personelin, Eğitim Alma Hareketliliği’ne katılmak için anlaşma şartı bulunmamaktadır. Kişinin bölümü ile ilişkili olduğu sürece, ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumuna ya da ilgili bir kuruluşa gidebilmesi mümkündür. Bu çerçevede işletmeler, eğitim merkezleri, araştırma merkezleri, ticaret odaları ve birlikleri, okul, vakıf, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, kariyer rehberliği sağlayan kuruluşlar, profesyonel danışma ve rehberlik kuruluşları, yükseköğretim kurumları bu kapsamda gidilebilecek alanları oluşturmaktadır.

6. Erasmus+ Hareketliliğin süresi ne kadardır?

  • Programla ilişkili ülkeler ile hareketlilikte seyahat hariç en az ardışık 2 gün; Programla ilişkili olmayan ülkeler ile hareketlilikte en az ardışık 5 gündür. Üniversitemiz; Erasmus+ Personel Hareketliliği’nden daha fazla kişiyi yararlandırabilmek için, hareketlilik süresini 5 gün ile sınırlandırmıştır.

7. Başvuru için gerekli belgeler nelerdir?

  • Başvuru Formu
  • (Varsa) Dil Sınav Sonuç Belgesi

8. Başvurular nereden gerçekleştirilir?

  • Başvurular, Erasmus+ Portalı üzerinden gerçekleşmektedir. e-devlet şifresi ile sisteme giriş yapabilir ve ilanın aktif olduğu anda başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

9. Başvuruyu ne zaman yapabilirim?

  • Başvuruların yapılabilmesi için ilanın aktif olması gereklidir. İlanlar, websitenin “Duyurular” kısmında yayınlanmaktadır.

10. Erasmus+ Personel Hareketliliği için puanlama kriterleri nelerdir?

  • Üniversitemiz, Türkiye Ulusal Ajans tarafından belirlenen puanlama kriterlerini dikkate almakta ve uygulamaktadır. Erasmus Uygulama El Kitabı’nda belirtilen öncelikler dikkate alınarak belirlenmiş olan kriterler esas alınarak değerlendirilir. Her başvuru sahibinin aşağıdaki kriterlere göre aldığı puana göre yapılan değerlendirme sonucunda kontenjan kadar “Asil” ve “Yedek” personel belirlenir. Puanlama kriterlerine ulaşmak için tıklayınız.

11. Hibe miktarları ne kadardır?

12. Hibe kesintisi hangi durumlarda gerçekleşir?

  • Personel eğitim alma hareketliliğinde, katılım sertifikasında yararlanıcının mücbir sebep dışında 2 günden az süre ile faaliyet gerçekleştirilmesi durumunda, faaliyet geçersiz kabul edilir ve yararlanıcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz.
  • Personel ders verme hareketliliğinde, katılım sertifikasında yararlanıcının mücbir sebep dışında 2 günden az süre ile faaliyet gerçekleştirdiği ve/veya vermesi gerekenden daha az saat ders verdiğinin görüldüğü durumlarda, faaliyet geçersiz kabul edilir ve yararlanıcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz.

13. Hibeleri ne zaman alabiliriz?

  • Erasmus+ kapsamında hareketlilik faaliyetinden faydalanan personellerin hibeleri 2 taksitte Euro olarak ödenir.
  • İlk  ödeme,  personel hareketliliği  için  belirlenen  toplam  hibenin %70’ini oluşturmaktadır.
  • İkinci ödeme ise, kalan %30‘u oluşturmaktadır. Hareketlilik sonunda, personelin teslim edeceği belgeler incelendikten sonra ve zorunlu online AB anketi doldurduktan sonra personele hibe tahsis edilir.

14. Seyahat Hibesi nasıl hesaplanmaktadır?

  • Seyahat Hibesi, yurtdışında gidilecek Üniversite’nin bulunduğu şehir ve Afyonkarahisar arasındaki mesafeye göre belirlenmektedir. Buradaki bağlantıdan mesafe tespit edildikten sonra, seyahat hibesi miktarı belirlenebilir.
  • Mesafe hesaplayıcısı aracılığı ile personelin yerleşik olduğu yerden, faaliyet yerine kadar olan iki nokta arasının km değeri tespit edilmeli ve bu tablo kullanılarak seyahat hibesi hesaplanmalıdır. Mesafe hesaplayıcıda çıkan kilometrenin bu tablodaki hibe karşılığı gidiş-dönüş rakamı olup, söz konusu miktar ikiyle çarpılmaz. Personelin aktarmalı olarak seyahat etmesi, yukarıda belirtilen mesafe hesaplaması ile varılan mesafeyi etkilemez.

15. Sigorta hangi alanı kapsamalıdır?

  • Personelin Erasmus+ Hareketliliğine katılmadan önce sigorta yaptırması gereklidir. Sigorta kapsamı; Kişisel Sorumluluk, Ferdi Kaza ve Sağlık Sigortası alanlarını içermelidir.

16. Erasmus+ Personel Hareketliliği’ne başvuru yapabilmek için hangi belgeler gereklidir?

17. Erasmus+ Kodu ve OID Numarası nedir?

  • Üniversitemizin Erasmus+ Kodu TR AFYON02; OID Numarası E10019837‘dir.